Medikal Ozon

Ozon Tedavisi
Dolaşım bozuklukları, anti-aging ve yeniden canlanma, yaşlı kişilerde önlem ve tedavi, cilt mantarları ve enfekte cilt lezyonları, göz hastalıkları, enfekte yaralar, zayıflama, bağırsak hastalıkları; proktitis ve kolit, karaciğer enflamasyonu (Hepatit A, B, C) ve özellikle kanser hastalığı gibi yoğun bakteri, parazit ve virüs gibi varlıkların sebep olduğu hastalıklarda yok etme metodu olarak kullanılan bir tedavi türüdür. Hastalıkların tedavisinde kısa sürede sonuç vermektedir. Tedavi süresi kısa olduğundan çok fazla acı çekilmez.

Ozon tedavisi vücudun bağışıklık sistemini düzenleyen doğal bir tedavi yöntemidir. Ozon tedavisi ile vücudumuzun savunma sistemi olan antioksidan sistem güçlenir. Ozon belirli dozlarda antibakteriyel, antiviral etkilidir. Ozon kronik ağrı ve fibromiyalji tedavisinde kullanılır. Mevsimsel geçişlerde bağışıklık sitemini güçlendirmek için ozon tedavisi kullanılabilir.

En sık kullanılan şekli kan ozon (majör ozon) tedavisidir. Kan ozon tedavisi sizden alınan yaklaşık 100-150 ml kanın özel bir set içerisinde ozon ile karıştırılarak size geri verilmesi işlemidir. Yaklaşık 15 - 20 dk sürmektedir. Kan ozon tedavisi genellikle haftada 2 seans olmak üzere 12 seans planlanır.

Minör ozon tedavisi yani ozon aşısı ise sadece 2 - 3 ml kan ile ozonun karıştırılarak kas içerisine enjekte edilmesi şeklinde yapılır. Ozon aşısı ile bağışıklık sistemi uyarılır. Ozon ağrı tedavisi dışında kozmetik amaçlı bölgesel(lokal)  olarak da kullanılabilir. Diz, omuz ve kalça eklemi ağrılarında eklem içine ozon gazı enjeksiyonu yapılabilir. Kas içine, rektal yoldan, vajinal yoldan da uygulanabilir. Özellikle rektal uygulama hem sistemik etkili hem de hızlı uygulanabilir olmasından dolayı tercih edilebilir. Damar yolu sorunu olan ve yakan ozon tedavisi istemeyen hastalarda rektal ozon tedavisi kolaylıkla uygulanabilir.